Découverte d'un debug mode et d'un mini jeu de vs dans Twinkle Star Sprites
Page 1 sur 1
Découverte d'un debug mode et d'un mini jeu de vs dans Twinkle Star Sprites
La découverte vient de la même personne qui avait mis un terme au flou concernant le devenir du fameux Ninja Gaiden 2. Son site est formidable, il faut vraiment le feuilleter. Il vient donc de trouver un debug mode et plein de choses dedans, comme il l'a déjà fait sur de nombreux jeux.
http://sudden-desu.net/entry/twinkle-star-sprites-neo-geo-neo-geo-cd-sega-saturn-versions-debug-options-and-dueling-cakes
Et en bonus, il est tombé sur un mini jeu de combat, une trouvaille exceptionnelle: Jikken Program

https://www.youtube.com/watch?v=1UDw9b5gR7E

http://sudden-desu.net/entry/twinkle-star-sprites-neo-geo-neo-geo-cd-sega-saturn-versions-debug-options-and-dueling-cakes
Et en bonus, il est tombé sur un mini jeu de combat, une trouvaille exceptionnelle: Jikken Program
We've saved the best for last.
Finding debug tools is all well and good, but they tend to be the same thing over and over in many games: graphics viewers, invincibility, level selects. Meh. But every now and then we strike pure gold, and that was the case here, with Twinkle Star Sprites.
At 0x270226 in the original Neo-Geo version is a "Jikken (experimental) Program." It is a very simple two player versus fighting game featuring Memory's boss character: a sentient birthday cake. Each character is controlled with P1 and P2 controls, respectively. The movement is surprisingly complete: you can jump and crouch with Up and Down, and dash forward or back with a double tap in either direction. There are two attacks: Button 1 seems to be the stronger attack with some enemy knockback, while Button 2's attack moves your character in further but has less knockback. B1 + B2 is an even stronger attack. QCF+B1 launches a hadouken-like attack; double QCF+B1 will perform a high jump attack. QCB+B1 while in the air will do a homing attack.
Unfortunately, there's no actualy damage counter or score or timer or anything to give it a gameplay framework, otherwise it could be the next hot thing at Evo.
The code is (seemingly) complete but is not referenced anywhere, so we can't be sure where it was originally called from. It's likely it was part of the Program Menu at one time, though. Here is a MAME cheat to replace the Program Menu with the Jikken Program. (So you'll also need to enable the Debug cheat, and hold P2 Button 1+2+3+4 on startup.)
The code was removed from the CD version, unfortunately, but there is a Jikken option in the Saturn menu.

WTOC- Mintissime !
Re: Découverte d'un debug mode et d'un mini jeu de vs dans Twinkle Star Sprites
Mais c'est génial !!
je pense qu'il y a moyen d'y accédé via l'unibios CD

trop bien… merci pour le partage !!!
Belle découverte

neogeocdworld a écrit:Mais c'est génial !!
The code was removed from the CD version, unfortunately, but there is a Jikken option in the Saturn menu.
Bah non du coup
poup- Near-mint
mais je m'en fou de la saturn je veux de la NeoGeo cd

neogeocdworld a écrit:mais je m'en fou de la saturn je veux de la NeoGeo cd
The code was removed from the CD version
poup- Near-mint
Je me demande pourquoi cette ligne de code spécifique a été enlevée de la version CD, alors qu'on la retrouve sur la version Saturn sortie plus tard dans l'année (Quid de la version Dreamcast) et que le reste du menu debug reste accessible.
WTOC- Mintissime !
Sur NeoCD, il y a le souci lié au manque de mémoire vive pour stocker les binaires. Pas de place pour du code mort qui, en plus, aurait augmenté les temps de chargement pour rien.
Ca doit jouer.
Ca doit jouer.
enorme merci d’avoir partagé cette news 

needaes- Mintissime !
Baston de gâteaux d'anniversaire ! 

John Caffe le 25/09/2018:"Je comprends mieux ta remarque. Toi, t'es au moins ingénieur, et probablement inscrit à Mensa "
florent1980- Scellé

John Caffe le 25/09/2018:"Je comprends mieux ta remarque. Toi, t'es au moins ingénieur, et probablement inscrit à Mensa "
C’te news de ouf! 
Chapeau!!!

Chapeau!!!
koalabear- Loose
Incroyable de découvrir ce genre de choses des dizaines d'années après.
raditz- Pièce unique
COTW a écrit:La découverte vient de la même personne qui avait mis un terme au flou concernant le devenir du fameux Ninja Gaiden 2. Son site est formidable, il faut vraiment le feuilleter. Il vient donc de trouver un debug mode et plein de choses dedans, comme il l'a déjà fait sur de nombreux jeux.
Et en bonus, il est tombé sur un mini jeu de combat, une trouvaille exceptionnelle: Jikken ProgramWe've saved the best for last.
Finding debug tools is all well and good, but they tend to be the same thing over and over in many games: graphics viewers, invincibility, level selects. Meh. But every now and then we strike pure gold, and that was the case here, with Twinkle Star Sprites.
At 0x270226 in the original Neo-Geo version is a "Jikken (experimental) Program." It is a very simple two player versus fighting game featuring Memory's boss character: a sentient birthday cake. Each character is controlled with P1 and P2 controls, respectively. The movement is surprisingly complete: you can jump and crouch with Up and Down, and dash forward or back with a double tap in either direction. There are two attacks: Button 1 seems to be the stronger attack with some enemy knockback, while Button 2's attack moves your character in further but has less knockback. B1 + B2 is an even stronger attack. QCF+B1 launches a hadouken-like attack; double QCF+B1 will perform a high jump attack. QCB+B1 while in the air will do a homing attack.
Unfortunately, there's no actualy damage counter or score or timer or anything to give it a gameplay framework, otherwise it could be the next hot thing at Evo.
The code is (seemingly) complete but is not referenced anywhere, so we can't be sure where it was originally called from. It's likely it was part of the Program Menu at one time, though. Here is a MAME cheat to replace the Program Menu with the Jikken Program. (So you'll also need to enable the Debug cheat, and hold P2 Button 1+2+3+4 on startup.)The code was removed from the CD version, unfortunately, but there is a Jikken option in the Saturn menu.

tonys16- Near-mint

» [TV] GAME ONE - MÉMOIRE VIVE - MONEY PUZZLE EXCHANGER, SUPER DODGE BALL & TWINKLE STAR SPRITES
» Ma découverte de la Neo·Geo Pocket
» Andro Dunos, belle découverte !
» [WIP] New astro city : Ma découverte du WIP total.../ 0%
» Problème de sprites sur pcb boot Punisher
» Ma découverte de la Neo·Geo Pocket
» Andro Dunos, belle découverte !
» [WIP] New astro city : Ma découverte du WIP total.../ 0%
» Problème de sprites sur pcb boot Punisher
Page 1 sur 1